Vind jij het soms lastig om prioriteiten te stellen?
Het te druk hebben lijkt iets van deze tijd te zijn. Helaas worden we er vaak niet gelukkig van.
𝐇𝐨𝐞 𝐠𝐚𝐚𝐭 𝐡𝐞𝐭? 𝐋𝐞𝐤𝐤𝐞𝐫 𝐝𝐫𝐮𝐤?
Voor velen dé manier om een gesprek te beginnen.
Ik deed het zelf ook, vroeger. Nu laat ik het laatste stuk weg.
Want wat is DRUK? Er hangt zo’n negatieve lading over het woordje DRUK. Terwijl er niet eens TE voor staat 😉
Ik zeg dus liever: “Lekker bezig?”
Druk zijn is geen teken van succes
Druk zijn lijkt soms een teken van succes te zijn. Als we druk zijn doen we het goed.
Maar is dat ook zo?
Ben je efficiënt en productief bezig als je je overvolle agenda en to do lijst door ploetert?
Je hebt misschien het gevoel dat je vooruit komt, maar vraag je eens af of dat inderdaad zo is.
Slimmer productief zijn
Hoe zou het gaan als je het eens anders zou benaderen? Als je je zou richten op slimme productiviteit, i.p.v. een hectisch schema.
Concentreer je eens op taken die écht bijdragen aan je doel, in plaats van je patroon van druk zijn te volgen.
Prioriteiten stellen
Slimme productiviteit begint met prioriteiten stellen. Welke taken zijn écht belangrijk en welke taken kun je delegeren, uitstellen of zelfs schrappen.
Vaak doen we dingen omdat we denken dat het moet, niet omdat het waarde toevoegt. Met een heldere lijst van prioriteiten kun je makkelijker doelgerichte acties bepalen.
Werken zonder stress
Door het “druk zijn” vergeten we soms hoe belangrijk pauzes en rust zijn. Regelmatige pauzes en voldoende slaap zijn super belangrijk om helder te kunnen nadenken en stress te vermijden.
Probeer “druk zijn” eens op een andere manier bekijken. We kunnen productief zijn zonder gestrest te raken en doelen bereiken zonder onszelf uit te putten.
Ben jij klaar om je aanpak te veranderen? Hoe ga jij om met drukte?
Ik ben benieuwd naar je gedachten hierover. Deel ze met me via deze link. Wellicht kan ik je op weg helpen naar meer rust 🍀